Programy i projekty

Realizowane w roku szkolnym 2024/2025

TYGRYSKI

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorki: W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo

Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz aktualnie obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju naszych dzieci

WRÓBELKI

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorki: W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo

Na kompetencjach kluczowych, „których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia” opiera się główny cel programu tj.: rozwijanie kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności dziecięcej, które umożliwią dziecku „odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna”. Program wychowania przedszkolnego oparty na aktywności dziecięcej w odniesieniu do kompetencji kluczowych, uwzględniający rozwój psychomotoryczny i społeczno-emocjonalny dziecka czy wytyczne ustawowe w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, będzie stanowił podstawę do planowania codziennej pracy pedagogicznej z dziećmi.

SÓWKI

Program wychowania przedszkolnego „ODKRYWAM SIEBIE” + karty pracy wydawnictwa MAC
AUTOR: W. Żaby- Żabińskiej, W. Majewskiej,Renaty Paździo

Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

WIEWIÓRKI

Program wychowania przedszkolnego – Wydawnictwo MAC + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorzy: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Program jest całkowicie zgodny z wymaganiami Postawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli. Uwzględnia on potrzeby edukacyjne i wychowawcze dzieci rozwijających się w sposób harmonijny, jak i tych które wymagać będą różnych form edukacji włączającej i wczesnego wspomagania rozwoju. Program stawia dziecko i jego potrzeby w centrum oddziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego indywidualne predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.

PANDY

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego
Autorzy: Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewskiej, Renata Paździo

Program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa MAC Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej i Nauki oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

PINGWINKI

NASZE PRZEDSZKOLE – program wychowania przedszkolnego.
Autorki: Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.

Jest on dostosowany do założeń Podstawy programowej wychowania przedszkolnego .Jednym z zasadniczych czynników rozwoju człowieka jest aktywność wyrażana ruchem , mową i umysłem. Program wyodrębnia następujące przejawy ogólnie rozumianej aktywności : społeczną, językową, poznawczą i artystyczną. Według autorek programu głównym celem edukacji przedszkolnej jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniających się do aktywnego nabywania przez nie doświadczeń. Ważne jest przyzwalanie dziecku na rozwój zgodnie z jego indywidualnym programem: tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji oraz o wyzwalanie w nim postawy twórczej, zdolnej do specyficznego spostrzegania, interpretowania i przekształcania otaczającej rzeczywistości.

MYSZKI