Programy i projekty

Realizowane w roku szkolnym 2024/2025

Projekt edukacyjny: „ Feluś i Gucio w świecie emocji”
Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych, a w szczególności nazywania i rozpoznawania emocji, reagowania na nie, wdrażania własnych strategii zarządzania nimi oraz budowanie odporności emocjonalnej. To nie tylko zajęcia pełne zabaw, ale także gry, opowiadania i miłe niespodzianki, które sprawią, że dzieci będą stawały się coraz bardziej świadome emocji swoich i innych.

 Prowadzący : Pedagog Specjalny -E. Truszkowska; Psycholog: Modesta Majchrzak

Projekt Edukacyjny: „ Kolorowy Parasol”
Projekt realizowany przez Wychowawców wszystkich grup przedszkolnych. Celem projektu jest wprowadzenie Standardów Ochrony Małoletnich w środowisku przedszkolnym poprzez edukację dzieci na temat ich praw, zagrożeń związanych z krzywdzeniem oraz umiejętności reagowania na niebezpieczne sytuacje. Projekt ma również na celu rozwijanie u dzieci świadomości własnych praw, a także obowiązków oraz szacunku do innych. Zadaniem projektu jest także budowanie zaufania do dorosłych, wśród których dziecko funkcjonuje, jako osób które mogą pomóc w trudnych sytuacjach

TYGRYSKI

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorki: W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo

Program jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz aktualnie obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju naszych dzieci

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,WSPÓLNIE MOCNIEJSI UCZYMY SIĘ PRZEZ INTEGRACJĘ’’ EDYCJA II.
Autor: Bartosz Jarzynka.
Organizatorem projektu jest Centrum Innowacyjnej Edukacji INTERESTING LESSON. Projekt edukacyjny ,,Wspólnie mocniejsi – Uczymy Się Przez Integrację’’ ma na celu poprawienie relacji między dziećmi oraz rozwijanie ich umiejętności i wiedzy w różnych dziedzinach poprzez wspólną integrację. Realizacja: wrzesień/październik 2024 – czerwiec 2025

PROJEKT EDUKACYJNY ,,POZNAJEMY ZAWODY NASZYCH RODZICÓW’’ – przy współpracy z rodzicami.
Autor: Katarzyna Dziedzic.
Głównym celem projektu jest zapoznanie dzieci z wachlarzem profesji , by już od najmłodszych lat rozbudzały w sobie pasję do poznawania wybranego zawodu Realizacja: październik 2024 – maj 2025

WRÓBELKI

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorki: W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo

Na kompetencjach kluczowych, „których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia” opiera się główny cel programu tj.: rozwijanie kompetencji kluczowych w oparciu o różne formy aktywności dziecięcej, które umożliwią dziecku „odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna”. Program wychowania przedszkolnego oparty na aktywności dziecięcej w odniesieniu do kompetencji kluczowych, uwzględniający rozwój psychomotoryczny i społeczno-emocjonalny dziecka czy wytyczne ustawowe w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, będzie stanowił podstawę do planowania codziennej pracy pedagogicznej z dziećmi.

SÓWKI

Program wychowania przedszkolnego „ODKRYWAM SIEBIE” + karty pracy wydawnictwa MAC
AUTOR: W. Żaby- Żabińskiej, W. Majewskiej, Renaty Paździo

Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

WIEWIÓRKI

Program wychowania przedszkolnego – Wydawnictwo MAC + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorzy: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo

Program jest całkowicie zgodny z wymaganiami Postawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli. Uwzględnia on potrzeby edukacyjne i wychowawcze dzieci rozwijających się w sposób harmonijny, jak i tych które wymagać będą różnych form edukacji włączającej i wczesnego wspomagania rozwoju. Program stawia dziecko i jego potrzeby w centrum oddziaływań nauczyciela, które warunkowane są przez jego indywidualne predyspozycje oraz możliwości, a także zwraca uwagę na wspieranie rozwoju emocjonalnego, kształtowanie myślenia problemowego, współpracę w grupie i rozwijanie samodzielności.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „RUCH I ZABAWA TO FAJNA SPRAWA”
Autor innowacji: Agnieszka Woźniak. Innowacja realizowana w grupie Wiewiórki

Motywacją do wprowadzenie innowacji jest według mnie idea zaszczepienia w dzieciach potrzeby ruchu i czerpania z niej radości. Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego dostrzegam wielką potrzebę wdrażania jak największej ilości zajęć, zabaw ruchowych. Ruch jest najważniejsza i najistotniejszą potrzebą dziecka. Opracowana innowacja stanowi jedną z dróg poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym poprzez „przygodę z ruchem”. Poprzez organizowane różnorodne formy aktywności ruchowej, dzieci będą miały okazję do gromadzenia wielu doświadczeń psychoruchowych, do podniesienia ogólnej sprawności ruchowej, rozwijania twórczej inwencji za pomocą ruchu a przede wszystkim nabywania przeświadczenie o potrzebie ruchu i wyzwalania radości z czynnego uprawiania sportu. Wpojone w dzieciństwie nawyki na pewno zaprocentują w dalszym życiu każdego z nich

PANDY

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego
Autorzy: Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewskiej, Renata Paździo

Program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa MAC Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej i Nauki oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „Mogę sam”
Autorzy: E. Lipska

Głównym celem projektu jest dążenie do rozwijania samodzielności i sprawczości u dzieci, w myśl słów „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Poprzez zadania przewidziane w projekcie dzieci będą praktycznie poznawały otaczający je świat. Aktywności sprzyjać będą rozwojowi motoryki małej, od której zależy rozwój mowy u dziecka oraz podstawowe umiejętności. Aktywne dziecko, to szczęśliwe dziecko !!!

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Moje sprawne rączki” rozwijająca sprawności motoryczne dzieci w wieku przedszkolnym
Autor: S. Wojnowska

Innowacja jest odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych: motoryki malej i dużej. Tematyka zajęć będzie różna i opierać się będzie na wykorzystaniu nietypowych przyborów, które zachęcają do działania, dają możliwości rozwijania kreatywności, wpływają na koncentrację uwagi, pobudzają ciekawość, wyobraźnię. Innowacja „Moje sprawne rączki”  została przygotowany z myślą o dzieciach, które przejawiają trudności w czynnościach samoobsługowych, wykazują zaburzenia napięcia mięśniowego (podwyższone, obniżone), mają problem z dociskiem narzędzia pisarskiego do kartki, trudności
z koordynacją obu rąk, niechętnie podejmują czynności grafomotoryczne, posiadają trudności w wykonywaniu ćwiczeń manualnych, grafomotorycznych.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Kod na zdrowie – zabawy w kodowanie”
Autor: S. Wojnowska

Jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz kierunki polityki oświatowej na rok 2024/2025. Inspirowana jest metodą „Kodowania na dywanie”. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Podczas realizacji innowacji nauka kodowania będzie płynnie łączyła się z profilaktyką prozdrowotną.

PINGWINKI

WYDAWNICTWO MAC- program wychowania przedszkolnego
Autorzy: Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździor
Program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa Mac Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej i Nauki oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

Ogólnopolski Program „Kodowanie na dywanie”
Autor: Anna Świć
Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu. Elementy kodowania można włączyć do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej wykorzystując do tego matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru itp. W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania potraktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego.

,,Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”  EDYCJA III
ROK SZKOLNY 2024/2025
Autor: mgr Daria Bakowicz-Ryżyk – nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych, poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci. Projekt został objęty patronatem przez wydawnictwo Media Rodzina.

MYSZKI

PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – Wydawnictwo Mac
Autorzy – Wiesława Żaba – Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program ma na celu kształtowania kompetencji kluczowych. Posiada bogate treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „ Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY” EDYCJA III
Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych, poprzez utożsamianie się z bohaterami poszczególnych książeczek oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.

PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – Wydawnictwo Mac
Autorzy – Wiesława Żaba – Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo
Program jest  w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.  Został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

OGÓLNOPOLSKI  PROJEKT  EDUKACYJNY ,,Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY” – EDYCJA III
Organizator projektu: mgr Daria Bakowicz-Ryżyk oraz Przedszkole Baśniowa Kraina w Dobiegniewie.
Autor projektu: Daria Bakowicz-Ryżyk – nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Projekt został objęty patronatem przez wydawnictwo Media Rodzina. Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych, poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego + karty pracy wydawnictwa MAC
Autorki: W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo

Program jest  w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Projekt edukacyjny „ Kolorowe uczucia Gucia”
Autor: A. Kaczyńska, M. Wypchał, K. Feledyk, A. Doroz, E. Sendela

Projekt jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami oraz ich akceptacją. Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, a także zdolności dostrzegania ich u innych, które przyczyniają się do pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Projekt ma na calu pokonanie trudności emocjonalnych przy wykorzystaniu prostych zabaw, metod aktywizujących, nowoczesnych technologii. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu oraz opanowanie stanów emocjonalnych poprzez poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę. Projekt uwzględnia podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2024/2025.

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY  „Zakodowana kraina przygód Zosi – małej nauczycielki „
Autorzy: Natalia Glinka, Karolina Dryńska

Celem projektu jest wprowadzenie dzieci w fascynujący świat nauki poprzez zabawę, rozwijając przy tym umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia. Dzieci zyskają umiejętności z zakresu nauki, technologii, sztuki i matematyki w sposób praktyczny. Poprzez realizację zadań pobudzą wyobraźnię i twórcze podejście do rozwiązywania problemów. Współpracując w projekcie udoskonalą umiejętność komunikacji i współdziałania w zespole. Projekt spełnia część  priorytetów polityki oświatowej na rok 2024/2025.

WYDAWNICTWO MAC – program wychowania przedszkolnego
Autorzy: Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewskiej, Renata Paździo

Program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa MAC Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej i Nauki oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka.

Projekt edukacyjny ,,W zdrowym ciele, zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” II edycja
Koordynator projektu: Adriana Aleksiejew

Pomysłodawcą i organizatorem projektu edukacyjnego jest Ośrodek Doskonalenia nauczycieli w Szczecinie
Głównym celem projektu jest:
– promowanie wśród dzieci aktywności fizycznej poprzez zabawę i ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem niekonwencjonalnych przyborów,
– profilaktyka wad postawy w toku zabaw ruchowych,
– uświadomienie potrzeby ruchu jako niezbędnego elementu kształtującego prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny,
– popularyzacja aktywności ruchowej poprzez różnorodne formy i metody dydaktyczne.
Czas trwania projektu: październik 2024/kwiecień 2025