Innowacje

INNOWACJE 2024/2025

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „RUCH I ZABAWA TO FAJNA SPRAWA”
Autor innowacji: Agnieszka Woźniak
Innowacja realizowana w grupie Wiewiórki
Motywacją do wprowadzenie innowacji jest według mnie idea zaszczepienia w dzieciach potrzeby ruchu i czerpania z niej radości. Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego dostrzegam wielką potrzebę wdrażania jak największej ilości zajęć, zabaw ruchowych. Ruch jest najważniejsza i najistotniejszą potrzebą dziecka. Opracowana innowacja stanowi jedną z dróg poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym poprzez „przygodę z ruchem”. Poprzez organizowane różnorodne formy aktywności ruchowej, dzieci będą miały okazję do gromadzenia wielu doświadczeń psychoruchowych, do podniesienia ogólnej sprawności ruchowej, rozwijania twórczej inwencji za pomocą ruchu a przede wszystkim nabywania przeświadczenie o potrzebie ruchu i wyzwalania radości z czynnego uprawiania sportu. Wpojone w dzieciństwie nawyki na pewno zaprocentują w dalszym życiu każdego z nich

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „MOJE SPRAWNE RĄCZKI” rozwijająca sprawności motoryczne dzieci w wieku przedszkolnym
Autor: S. Wojnowska

Innowacja realizowana w grupie Pandy.
Innowacja jest odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych: motoryki malej i dużej. Tematyka zajęć będzie różna i opierać się będzie na wykorzystaniu nietypowych przyborów, które zachęcają do działania, dają możliwości rozwijania kreatywności, wpływają na koncentrację uwagi, pobudzają ciekawość, wyobraźnię. Innowacja „Moje sprawne rączki”  została przygotowany z myślą o dzieciach, które przejawiają trudności w czynnościach samoobsługowych, wykazują zaburzenia napięcia mięśniowego (podwyższone, obniżone), mają problem z dociskiem narzędzia pisarskiego do kartki, trudności
z koordynacją obu rąk, niechętnie podejmują czynności grafomotoryczne, posiadają trudności w wykonywaniu ćwiczeń manualnych, grafomotorycznych.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „KOD NA ZDROWIE – zabawy w kodowanie”
Autor: S. Wojnowska

Innowacja realizowana w grupie Pandy.
Jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz kierunki polityki oświatowej na rok 2024/2025. Inspirowana jest metodą „Kodowania na dywanie”. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Podczas realizacji innowacji nauka kodowania będzie płynnie łączyła się z profilaktyką prozdrowotną.

„SENSOLOGOLANDIA” – innowacja pedagogiczna z zakresu stymulowania rozwoju mowy oraz rozwijania umiejętności sensomotorycznych u dzieci
Autor: mgr Magdalena Cieślik logopeda
Innowacja realizowana w grupie: Misie i Myszki
Proces rozwoju mowy jest ściśle związany z przebiegiem rozwoju ruchowego, funkcjonowaniem układu nerwowego, integracją i doskonaleniem się systemów zmysłowych, ilością doświadczeń sensorycznych. Innowacja „Sensologolandia” ma na celu stymulowanie bazowych systemów sensorycznych, usprawnianie umiejętności motorycznych, kształtowanie kompetencji komunikacyjnych i językowych, zainteresowanie otoczeniem oraz kreatywność dzieci. Te innowacyjne zajęcia logopedyczne połączone z wielozmysłową stymulacją są dla dzieci atrakcyjne, rozbudzają aktywność werbalną i aktywizują dzieci do działania.

„LOGOPRYMKI w świecie mowy”- innowacja logopedyczna rozwijająca funkcje prymarne.
Autor: Mówikowo
Osoba wdrażająca innowację: mgr Magdalena Cieślik logopeda.

Innowacja realizowana w grupie: Pandy, Pingwinki na logopedycznych zajęciach indywidualnych
Innowacja „Logoprymki w świecie mowy” jest odpowiedzią na obserwacje dzieci w zakresie rozwoju ich funkcji prymarnych, rozwoju mowy i artykulacji. Została opracowana w celu poprawy funkcjonowania dzieci w zakresie rozwoju czynności prymarnych i artykulacji, a także dla zwiększenia oddziaływań terapeutycznych, mających na celu skorygowanie lub usprawnienie przebiegu funkcji prymarnych u dzieci, jak też zapobieganiu występowania odstępstw od normy w tym zakresie.