„DZIECIĘCY ATLAS ŚWIATA” – OGÓLNOPOLSKI PROGRAM EDUKACYJNY

Grupa Misie zakończyła realizację Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Dziecięcy Atlas Świata” – Bajkowym Pociągiem ruszamy w świat – IV edycja. Organizatorem jest Przedszkole Samorządowe w Trzebosi. Program realizowaliśmy od lutego do maja 2021 roku.
Poznaliśmy następujące bajkowe krainy:
Luty – „Wioska Smerfów”
Marzec – „Kraina Muminków”
Kwiecień – „Gdzie mieszka Kubuś Puchatek”
Maj – „Gumisie”

W miesiącu Lutym przygotowaliśmy plakat związany z motywem przewodnim programu pt. „ Bajkowy pociąg rusza w świat”. Który był początkiem naszej przygody. Następnie omawialiśmy wygląd Smerfów, ich ubiór oraz charakterystyczne elementy ich wioski. Zwróciliśmy również uwagę na cechy charakteru, jakie posiadają poszczególne Smerfy. Wykonaliśmy także wspólnie wioskę Smerfów oraz ulepiliśmy postacie.

W Marcu realizowaliśmy drugie zadanie, w którym omówiliśmy bajkę pt„Muminki”. Podczas zajęć zwracaliśmy uwagę na: wygląd Krainy Muminków, historia Włóczykija. Wspólnie wykonaliśmy grę planszową z ciekawymi przygodami Muminków. Wspólnie wymyślaliśmy zasady gry, kolorowały planszę. Największą radością było zagranie we własnoręcznie wymyśloną i zrobioną grę.

W kwietniu zrealizowaliśmy kolejne zadanie Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Dziecięcy Atlas Świata” Bajkowym pociągiem  ruszamy w świat IV Edycja. Był to temat „Gdzie mieszka Kubuś Puchatek”. Podczas zajęć zapoznaliśmy się z charakterystyką bohaterów, jakie relacje łączą Kubusia z innymi postaciami, czy są to relacje dobre czy złe. Co to jest przyjaźń?. A na koniec wspólnie wykonaliśmy pracę plastyczną „Kubuś Puchatek „

W maju zrealizowaliśmy ostatnie zadanie i zarazem Misie poznały kolejną bajkową krainę: „Gumisiów” obejrzeliśmy kilka bajek, zapoznaliśmy się charakterystyką bohaterów – dobrzy i źli, gdzie mieszkają postacie zaśpiewaliśmy tytułową piosenkę, wspólnie wykonaliśmy popularny sok z gumijagód.

Naturalną cechą dziecka jest ciekawość, chęć poznawania otaczającego go świata, potrzeba odkrywania nowych rzeczy. Z zapałem i zaangażowaniem interesuje się nowym miejscem i chce go bliżej poznać.

Realizacja programu pozwoliła zaspokoić wszystkie potrzeby, a także zachęci do myślenia, opowiadania, uruchomienia wyobraźni dziecka poprzez zabawę i twórcze myślenie. Program umożliwił dzieciom poznać bohaterów wybranych bajek oraz piękno fikcyjnego świata bajek.

Grażyna Szymona