Tematy cotygodniowych zadań:
Luty:
– Kuchcikowo…algorytmy w codziennym życiu,
– Dawno, dawno temu…aktywności około programistyczne,
– Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia,
– Dbamy o naszą odporność.
Marzec:
– W marcu jak w garncu…na tropie przysłów,
– Coraz bliżej wiosna – poznajemy konstrukcje warunkowe,
– Woda…mała kropelka o wielkiej mocy,
– Pisanki, kraszanki, jajka malowane…
Kwiecień:
– Zakodowany savoir vivre,
– Pracowita wiosna w polu i w ogrodzie,
– Dbamy o przyrodę, dbamy o siebie – tworzymy algorytm naszego dobrostanu,
– Poznajemy Polskę.
Maj:
– Zakodowane zawody,
– Wiosenna łąka kolorami zakodowana,
– Moja kochana mama,
– Bujamy w obłokach – zaprogramowane marzenia.
Czerwiec:
– Dzieckiem być…
– Moja rodzina
– Coraz bliżej lato…wakacje bezpiecznie zaprogramowane.
S. Wojnowska
Zapraszamy do galerii z zrealizowanych scenariuszy zajęć poniżej:
SCENARIUSZ 1. – „Kuchcikowo” – 05.02.2021
Co to jest algorytm? Czy znajdziemy algorytmy w codziennych sytuacjach? Czy przepis na daną potrawę też jest swojego rodzaju algorytmem? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukiwały Jeżyki dziś podczas zajęć przeprowadzonyc według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo stworzyły przy pomocy symboli graficznych algorytm przygotowania sałatki owocowej, przypomniały sobie również zasady układania sztućców, ćwicząc przy tym orientacje na kartce papieru, rozróżnianie prawej i lewej strony ciała oraz stosowanie poleceń: „po lewej”, „po prawej”, „nad”, „obok”, „przed”.
SCENARIUSZ 2 – „Dawno, dawno temu…aktywności około programistyczne” – 10.02.2021
Skąd wiemy jak wyglądały dinozaury i dlaczego wyginęły? Który dinozaur to diplodocus, a który to stegozaur? Odpowiedzi na te pytania szukały Jeżyki podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć. Dodatkowo wykonały kilka aktywności około programistycznych.
SCENARIUSZ 3 – ” Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia” – 16.02.2021
Zima to czas zabaw na śniegu, rzucania śnieżkami, zjeżdżania na sankach, czyli bardzo lubiany przez dzieci czas.
Aktywności, zaproponowane Jeżykom nawiązały tematycznie do zimowych zabaw – pojawiły się sanki, śnieżki, zimowe eksperymenty.
SCENARIUSZ 4 – „Dbamy o naszą odporność” – 25.02.2021
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania poszukiwały Jeżyki na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego
scenariusza. Tematyka zdrowia połączona została z tworzeniem programu offline, czyli dzieci stworzyły kod do odporności.
SCENARIUSZ 5 – ” W marcu jak w garncu…na tropie przysłów ” 05.03.2021
„W marcu jak w garncu” – jakie jest znaczenie tego przysłowia dowiedziały się dzieci na zajęciach przeprowadzonych
według zaproponowanego scenariusza. Jeżyki wykonały kilka różnorodnych zadań, między innymi odkryły obrazek schowany pod pytaniami i zagadkami, stworzyły wzór na podstawie podanych koordynatów.
SCENARIUSZ 6 – ” Coraz bliżej wiosna – poznajemy konstrukcje warunkowe” 12.03.2021
Wiosna, lato, jesień, zima – pory roku – każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych
zmianach w przyrodzie. Teraz czekamy na wiosnę. Jak ją rozpoznać, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukiwały Jeżyki podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
SCENARIUSZ 7 – ” Woda…mała kropelka o wielkiej mocy” – 18.03.2021
Czy woda jest nam niezbędna do życia? Jaka jest jej rola i jak wygląda obieg wody w przyrodzie? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukiwały Jeżyki na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
SCENARIUSZ 8 – ” Pisanki, kraszanki, jajka malowane… ” – 19.03.2021
Pisanki a może kraszanki? Czym się różnią, jak możemy je wykonać? Zdobione jajka, to obok baranka, zajączka i kurczaczka najbardziej charakterystyczny symbol nadchodzących świąt. Na zajęciach przeprowadzonych według scenariusza dzieci rozmawiały o świątecznych zwyczajach. Wykonały około programistyczne aktywności – dyktando graficzne, a także stworzyły program, dzięki któremu koszyczek zapełni się pisankami.
SCENARIUSZ 9 – „Wiosenna łąka kolorami zakodowana” – 19.05.2021
Piękna, kolorowa, pachnąca… taka właśnie jest wiosenna, majowa łąka. Tu kwiatek, a tam motylek, tu pszczółka, a tam krecik z kopca się wychyla. Na wiosennej łące, wśród tylu mieszkańców nikomu nie grozi nuda. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza Jeżyki układały sudoku nawiązujące do wiosennej, majowej łąki, wykorzystując tablicę multimedialną.
SCENARIUSZ 9 – ” Bujamy w obłokach – zaprogramowane marzenia” – 20.05.2021
Marzenia… czasem duże, a czasem całkiem malutkie…, czasem wypowiadane głośno, a czasem skrywane gdzieś głęboko w sercach. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza Jeżyki przeniosły się do krainy marzeń i wykonały kilka zadań około programistycznych .
SCENARIUSZ 10 – ” Moja kochana mama” – 26.05.2021
Mama – jedna z najważniejszych osób w życiu każdego dziecka. W jego oczach zawsze mądra, piękna i dobra. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariuszach Jeżyki rozmawiały o swoich mamach. Połączyli ten temat też z aktywnościami zawierającymi elementy kodowania, takimi jak odkrycie wzoru ułożonego na podstawie słownej instrukcji, lub ułożenie sudoku.