PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „KODOWANIE NA DYWANIE” W GRUPIE SKRZATY

Kodowanie na dywanie – to ogólnopolski projekt realizowany przez dzieci w grupy skrzaty. Zajęcia z kodowania odbywały się w czasie zajęć dydaktycznych 1 raz w tygodniu od 25 do 35 minut przez okres pierwszego półrocza. Podczas zajęć dzieci kształtowały umiejętność kodowania, doskonaliły zdolność rozpoznawania i posługiwania się pojęciami: koloru, kształtu, wielkości. Rozwijały przy tym spostrzegawczość wzrokową, orientację w przestrzeni, logiczne myślenie, umiejętność wnioskowania, segregowania i klasyfikowania. Kodowanie dla dzieci to jednak przede wszystkim świetna zabawa. Kolorowa mata i barwne kubeczki wywoływały chęć do działania i poznawania nowych rzeczy. Dzieci na zajęciach dydaktycznych bawiły się kubeczkami na macie do kodowania, układały kolorowe wieże, grały w ciekawe gry, układały sudoku. Za pomocą kolorowych kartoników układały obrazy według kodu. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości i uśmiechu.

Dorota Grzeszczak
Elżbieta Bystrzycka