ŚRODKI DYDAKTYCZNE W NASZYM PRZEDSZKOLU

Przedszkole Miejskie Nr 4 wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych przedszkolaków oraz ich Rodziców stale poprawia i wzbogaca wyposażenie placówki.

Aby uatrakcyjnić ofertę edukacyjną, nasza placówka nie szczędzi środków na zakup nowych zabawek i pomocy dydaktycznych, sprzętu elektronicznego, tablic interaktywnych, gier planszowych, które wzbogacają realizowane zajęcia z dziećmi. Pomoce dydaktyczne są odpowiednio dopasowane dla dzieci w wieku przedszkolnym, które w tym okresie wyjątkowo intensywnie uczą się i poznają otaczający je świat.

KOLOR PIANO to bardzo popularna w naszej placówce mata klawiszowa opatrzona systemem kodowania przy pomocy figur geometrycznych w siedmiu kolorach, która uatrakcyjnia prowadzone przez naszą kadrę pedagogiczną zajęcia rytmiki. Najmłodsze dzieci mają możliwość rozpocząć swoją przygodę z nauka muzyki. Autorska METODA KOLOROWYCH DŹWIĘKÓW wykorzystywana na zajęciach przez nauczycieli i specjalistów pełni funkcję ogólnorozwojową, stymulującą, wspomaga uspołecznienie dzieci oraz jest środkiem terapeutycznym.

GRY PLNSZOWE w formie maty są super rozwiązaniem do zorganizowania ciekawej zabawy, która jest jednocześnie treningiem radzenia sobie z silnymi uczuciami, takimi jak radość z wygranej i smutek z przegranej. Wiek przedszkolny to czas, kiedy istotna jest kwestia radzenia sobie z współzawodnictwem. Jakie są jeszcze atutu takich gier? Integracja grupy uczestników gry, ćwiczenie pamięci, wyobraźni, nauka przez zabawę np. poznawania liter, cyfr.
 – „Kolorowe Sylabki” gra przygotowująca nasze przedszkolaki do nauki czytania. Pomoc ma na celu opanowanie przez dzieci umiejętności podziału wyrazu na sylaby, rozwija ich słuch fonemowy, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
– „Bal u Osiołka”  gra, która przy pomocy bajkowych postaci zamieszkujących las, rozwija znajomość kolorów, orientacje w przestrzeni.

KREATYWNA CHUSTA ANIMACYJNA DO MALOWANIA to przykład rozwijania w naszej placówce ekspresji twórczej dzieci, ich kreatywności, pomysłowości przy dużej porcji „dobrej zabawy”. Bardzo dobrze chusta sprawdza się jako środek do integracji grupy, wprowadza przyjemną atmosferę i rozładowuje „złe emocje”.

MATY DO KODOWANIA świetnie sprawdzają się w naszym przedszkolu podczas wprowadzania elementów kodowania i programowania poprzez ruch i zabawę bez użycia komputera, są również idealną pomocą w edukacji matematycznej rozwijającą logiczne myślenie, pamięć.

TABLICA MULTIMEDIALNA  nieodzowny element współczesnej edukacji jest bardzo często wykorzystywana w naszym przedszkolu. Najważniejszą z zalet korzystania z sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego przedszkolaków. Praca z tablicą łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi współczesność. Rozwija spostrzegawczość, logiczne myślenie, kształtuje wyobraźnie, pomysłowość, ćwiczy pamięć i koordynacje wzrokowo-ruchową, wspiera rozwój umiejętności matematycznych, zdolność rozróżniania kolorów, kształtów, wielkości i kierunków.

S. Wojnowska