LISKI REALIZUJĄ V MODUŁ INNOWACJI EDAGOGICZNEJ

Liski zrealizowały moduł V – „Odwaga” innowacji pedagogicznej „Emocja” Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego . Podczas zajęć dzieci zastanawiały się: Co to jest odwaga?, wskazywały sytuacje, kiedy one były odważne. Po obejrzeniu filmu: „Strażak Sam i bohaterowie burzy” rozmawialiśmy o odwadze, jaka wykazał się Strażak Sam oraz o tym, że należy pamiętać przede wszystkim o swoim bezpieczeństwie podczas zachowań odważnych. Wykonaliśmy „Eksperymenty z odwagą” podczas których: pompowaliśmy balony, wykorzystując butelki,sodę i ocet; konstruowaliśmy samochody napędzane siłą powietrza z balonu; wkładaliśmy patyki od szaszłyków w balony w taki sposób, aby nie pękły; stworzyliśmy poduszkowce z płyt, korków od napojów i balonów. Zamieściliśmy plakat informujący o realizacji modułu „Odwaga” w naszej grupie na tablicy ogłoszeń. Liski wysłuchały bajki pt.: „Czy trzeba bać się stracha na wróble” autorstwa Elżbiety Śnieżkowskiej- Bielak. Potem rozmawialiśmy o tym, czego boją się dzieci, o negatywnych postaciach z bajek i gier komputerowych. Zastanawialiśmy się, kto może pomóc dzieciom w przezwyciężaniu ich lęku i strachu. Przedszkolaki poznały Superbohaterów i ich moce. Sami namalowali Superbohaterów, których znają z bajek. Wspólnie zrobiliśmy „Drzewo SuperMocy”, na którym dzieci nakleiły listki ze swoimi super mocami. Oglądaliśmy animacje: „Oswajanie strachu”, „Prezent”; film „Dziecko Grufołaka” oraz filmy przygotowane przez „Uniwersytet dzieci”. Każde dziecko wykonało pracę plastyczną „Słoik ze strachem”. Dzięki temu zamykało swoje strachy w słoiku i oswajało je. Liski zaznaczały też na termometrach swoje samopoczucie przed rozpoczęciem zajęć i po ich zakończeniu. Rysowały też czego nowego nauczyły się na zajęciach lub co było dla nich najciekawsze. Myślę, ze po przeprowadzonych zajęciach wszystkie Liski wiedzą czego się boją, potrafią oswoić ten strach oraz wiedzą, że podczas zachowań odważnych należy przede wszystkim myśleć o swoim bezpieczeństwie.

Agnieszka Woźniak